الترجمة الطبية الترجمة الطبية
الترجمة الطبية
11/2/2014
الحساسية تجاه الحيوانات
د. أسامة المليجي
أعراض الحساسية مثل حرقان العينين وقصر النفس من الممكن أن تسببها الحيوانات، وبخاصة الأليفة منها، وبحسب هيئة الربو والحساسية الأمريكية فإنّ ستين مليون شخص يعانون من التحسّس، وبما يصل إلى ثلاثين بالمائة من هؤلاء يتحسّسون من الكلاب والهررة.

التفاعل التحسّسي تسبّبه ذرات من البروتين الموجود في الغبار والطعام وقشر فروة الرأس، وهذه تبتلع أو تحقن أو تمتص عبر الجلد، وبرغم أنّ العديد من أنواع الحساسية وراثي فإنّ بعضها من الممكن أن ينشأ مع التعرّض المستمر لمادّة ما.

وتتمثّل أعراض الحساسيّة عادة في انسداد الأنف واحمرار العينين والحكة والسعال والعطس وقصر النفس وصعوبة التنفس والطفح الجلدي والتورمات، وردّة فعل الحساسيّة الشديدة تتمثّل في صدمة تأقيّة تسبب الدوخة وفقدان الوعي الذي من الممكن أن يسبب الفشل القلبي والوفاة.



Animal Allergy
Dr. Osama Elmeleegi
Allergy symptoms such as irritated eyes and shortness of breath can be caused by an animal, especially a pet. According to the Asthma and Allergy Foundation of America, approximately 60 million people suffer from allergies. Up to 30% of these people have reactions to dogs and cats.

An allergic reaction is caused by particles of protein normally found in pollen, food and dandruff. These particles are ingested, injected or absorbed through the skin. Although many of the allergies are inherited, some may develop through repeated exposure to a substance.

Allergic reactions are usually a stuffy nose, red eyes, itching, coughing, sneezing, shortness of breath, difficulty breathing and rashes and swelling. A severe reaction is anaphylactic shock causing dizziness and loss of consciousness that can lead to heart failure and death


تابعنا على
Follow us
 
Developed By
تصميم وتطوير