الترجمة الطبية الترجمة الطبية
الترجمة الطبية
22/3/2014
طرق ومنتجات للمحافظة على العناية بالأسنان عند الانشغال
د. محمد علي نوري
يبدو هذه الأيام أن الجميع سائرين بدون توقف, لكن مجرد أنك مشغول أو مسافر – سواء للعمل او للهو- ليس عذراً لإهمال العناية اليومية الروتينية بأسنانك. واحدة من أسهل الطرق للمحافظة على صحة الفم عند الانشغال هي أن تحمل وعاء صغير من خيط الاسنان معك.

إذا كنت تنوي المشي لمسافات طويلة او التخييم و تريد السفر خفيفاً, فان خيط الاسنان يحتاج فراغا اقل من حامل الخيط الكهربائي.

هناك منتجات مختلفة تجعل العناية بالأسنان أسهل عندما تكون مسافراً او لا تملك الكثير من الوقت. خيوط الاسنان الناعمة, يمكن استخدامها من قبل أي شخص, فهي تنزلق بسهولة بين الأسنان لتجعل تنظيف الأسنان أسرع و أسهل. كذلك فرشاة تنظيف ما بين الاسنان, المصنوعة من شعيرات النايلون, فهي رفيعة كفاية لتناسب الفراغ ما بين الأسنان, تجمع التفريش والتنظيف بالخيط للسطوح ما بين الأسنان.

اذا كنت تنوي المشي لمسافات طويلة, أو التخييم أو السفر لأماكن تتميز بالفضاءات الواسعة, يمكن أن تشتري فرشاة أسنان صغيرة يمكن أن تطوى. ستبقى الفرشاة نظيفة وستأخذ مساحة أقل من حيزك الثمين.

نقطة أخرى: إذا كنت تخطط للسفر لفترات طويلة من الزمن, و خصوصاً إذا كنت تنوي السفر عبر البحار, أو عبر البراري, تأكد من أن تنظم موعداً للفحص مع طبيب أسنانك قبل ان تسافر, اخر شيء تحتاجه هو ظهور مشكلة صحية لأسنانك في حين لا يوجد طبيب اسنان موثوق هناك. المشاكل قد تحدث رغم ذلك, لكنك تستطيع تقليل خطورتها بأن تكون مستعداً قدر الإمكان قبل السفر.

Ways And Products To Maintain Oral Care On The Go
Dr. Mohammed Ali Noori
These days, it seems like everybody is going non-stop. But just because you’re busy or traveling — whether for work or play — that’s no excuse for neglecting your daily dental care routine. One of the easiest ways to maintain oral care on the go is to carry a small container of floss with you.

If you’re hiking or camping and want to travel light, floss takes up less space than your electric flosser.

A variety of products make oral care easier when you are traveling or time-strapped. Soft flosses, such as Oral-B’s Satin Floss, can be used by anyone. They slide easily between the teeth to make flossing faster and easier. Also, interdental brush cleaners, made of nylon bristles and narrow enough to fit between teeth, combine brushing and flossing for surfaces between the teeth.

If you are hiking, camping or traveling where space is at a premium, buy a small travel toothbrush that folds up. The brush will stay clean and it will take up less of your valuable space.

Another point: If you’re going to be traveling for an extended period of time, and especially if you will be traveling overseas or in the wilderness, be sure to schedule a checkup with your dentist before you go. The last thing you want is a dental health problem to erupt when you are far from reliable dental care. Problems can still occur, but you can reduce the risk by being as prepared as you can before you travel.
تابعنا على
Follow us
 
Developed By
تصميم وتطوير