الترجمة الطبية الترجمة الطبية
الترجمة الطبية
28/3/2014
فرشاة الأسنان والشيشة والأطعمة المكشوفة أقصر الطرق لتدمير الكبد
أ. محمد حبيب

أثبتت دراسة طبية حديثة أن فيروس (C) الذي يسبب التهاب الكبد المزمن، يوجد في سوائل الجسم المختلفة مثل البول والمنى، إلى جانب وجوده في الدم، ولكن أخطر ما كشفت عنه الدراسة هو وجود الفيروس في لعاب المريض.
كما كشفت الدراسة أن بعض العادات السيئة تؤدى إلى الإصابة بفيروس (C) مثل تدخين الشيشة، وحالات الهرج والمرج عند تناول الأطعمة المكشوفة في الشوارع أو التقبيل عند المصافحة والسلام، وكذلك استعمال أكثر من شخص لفرشاة أسنان، وكذلك استخدام موازين الحرارة الطبية في العيادات والمستشفيات دون تعقيمها، وعادة وضع إصبع اليد في الفم أثناء عد النقود.
وأكد الدكتور سمير قابيل، أستاذ أمراض الكبد، أن الدراسة تمت بالاشتراك مع جامعة ميرلاند الأمريكية على الأشخاص الأكثر تعرضاً للإصابة بالمرض في مناطق مختلفة في مصر بعد أن لوحظ أن نسبة كبيرة من المصابين نقلت إليهم العدوى برغم عدم نقل دم لهم أو إجراء عمليات جراحية، وفقا لما نشره كتاب "ثبت علمياً" للدكتور محمد كامل.

Tooth brush , shisha , uncovered food are The shortest route to the destruction of the liver
Mohammed Habeeb
Recent medical study has shown that the virus( C )which causes chronic hepatitis, found in different body fluids in addition to its presence in the blood, such as urine and semen, but the most dangerous thing revealed by the study is the presence of the virus in the saliva of the patient. The study also revealed that some of the bad habits lead to infection( c )such as smoking shisha, and the incidence of "EA" when eating foods exposed in the streets or when shaking hands and kissing , peace,
As well as the use of more than one person to brush your teeth, as well as the use of the thermometer's medical clinics and hospitals without sterilization, and usually put finger in mouth while counting money. Dr Samir Cain, professor of liver disease, the study has to be in conjunction with the University of Maryland on the American people most vulnerable to the disease in different areas in Egypt , and its clearly noticed that the range of infection increased amongest people who didnt make a surgery or blood transmission according to the book "scientifically verified" for doctor Mohammed kamil
تابعنا على
Follow us
 
Developed By
تصميم وتطوير