الترجمة الطبية الترجمة الطبية
الترجمة الطبية
29/5/2014
شَلل بِل
شَلل بِل هو أكثر مُسببات الشلل الوجهي شُيوعًا، ويصيبُ عادةً جانب واحد فقط من الوجه. تظهر أعراض شلل بِل فجأةً، وتصل لأسوأ مراحلها بعد بدايتها بنحو ثمانٍ وأربعين ساعة. تتراوح الأعراض من خفيفة إلى شديدة، وتتضمّن:
- النَفَضان
- الضعف
- الشلل
- انسدال الجفن أو هبوط زاوية الفم
- سَيلان اللعاب
- جفاف العين أو الفم
- إدماع زائد في العين
- نقص القدرة على التذوّق
يعتقد العلماء أنّ هناك عدوى فيروسية تجعل العصب الوجهي يتورّم أو يلتهب. ويزيد احتمال الإصابة بشلل بِل في حال الحمل أو الإصابة بالسكري أو بالزكام أو الأنفلونزا.
يتحسّن ثلاثة من أصل كل أربعة مرضى دون علاج. ويبدأ مُعظم المرضى بالشفاء، مع علاج أو بدونه في غضون أسبوعين، ويشفون تماماً في غضون ثلاثة إلى ستة أشهر.   
Bell's Palsy
Bell's palsy is the most common cause of facial paralysis. It usually affects just one side of the face. Symptoms appear suddenly and are at their worst about 48 hours after they start. They can range from mild to severe and include
- Twitching
- Weakness
- Paralysis
- Drooping eyelid or corner of mouth
- Drooling
- Dry eye or mouth
- Excessive tearing in the eye
- Impaired ability to taste
Scientists think that a viral infection makes the facial nerve swell or become inflamed. You are most likely to get Bell's palsy if you are pregnant, diabetic or sick with a cold or flu.
Three out of four patients improve without treatment. With or without treatment, most people begin to get better within 2 weeks and recover completely within 3 to 6 months.
تابعنا على
Follow us
 
Developed By
تصميم وتطوير