الترجمة الطبية الترجمة الطبية
الترجمة الطبية
6/9/2014
ما هي البواسير؟
د. فادي رضوان
البواسير هي تضخّم الأوردة الموجودة في القناة الشرجية. قد تكون هذه المشكلة الشّائعة مؤلمة، لكنّها ليست خطيرة.
يمكن للأوردة أن تتضخّم داخل القناة الشّرجيّة لتعطي البواسير الباطنة، أو قد تتضخّم قرب فوهة الشرج لتعطي البواسير الظاهرة. ويمكن للشخص أن يُصاب بكلا النوعين في الوقت نفسه. تعتمد الأعراض ونوع العلاج على نوع البواسير الموجودة.

ما سبب البواسير؟
يتسبب الضغط الزائد على الأوردة في الحوض والمستقيم بحدوث البواسير. تمتلئ الأنسجة داخل الشرج بالدم في الأحوال الطبيعية للمساعدة على ضبط التبرّز. فعند الكبس بشدة لإخراج البراز، يتسبّب ارتفاع الضّغط بتضخّم الأوردة في هذه الأنسجة وتمطّطها، وهذا قد يسبّب البواسير.
قد يتسبّب الإسهال أو الإمساك بجهد ما يرفع الضغط على الأوردة في القناة الشرجيّة. ويمكن أن تُصاب الحوامل بالبواسير في أشهر الحمل الستة الأخيرة، ويحدث هذا بسبب ارتفاع الضغط على الأوعية الدمويّة في منطقة الحوض. والجهد أثناء الكبس لإخراج الطفل أثناء الولادة قد يجعل البواسير أسوأ. ارتفاع الوزن قد يؤدي للإصابة بالبواسير أيضاً.
What are hemorrhoids?
Dr Fady Radwan
Hemorrhoids are swollen veins in the anal canal. This common problem can be painful, but it's usually not serious.
,
Veins can swell inside the anal canal to form internal hemorrhoids. Or they can swell near the opening of the anus to form external hemorrhoids. You can have both types at the same time. The symptoms and treatment depend on which type you have.
See a picture of hemorrhoids .
Many people have hemorrhoids at some time.
What causes hemorrhoids?
Too much pressure on the veins in the pelvic and rectal area causes hemorrhoids.
Normally, tissue inside the anus fills with bloodto help control bowel movements. If you strain to move stool, the increased pressure causes the veins in this tissue to swell and stretch. This can cause hemorrhoids.
Diarrhea or constipation also may lead to straining and can increase pressure on veins in the anal canal.
Pregnant women can get hemorrhoids during the last 6 months of pregnancy. This is because of increased pressure on the blood vessels in the pelvic area. Straining to push the baby out during labor can make hemorrhoids worse.
Being overweight can also lead to hemorrhoids
تابعنا على
Follow us
 
Developed By
تصميم وتطوير